Branka Bartol, voditeljica plesnog kluba D&D u Varaždinu, u suradnji sa svojim plesnim partnerom Davorom Marčetićem podučava djecu i odrasle raznim plesnim tehnikama poput latinsko-američkih i standardnih, društvenih plesova, salse, zumbe te hip-hopa za djecu do 15 godina. Voditeljica je brojnih plesnih i rekreativnih grupa za djecu u osnovnim školama diljem Varaždinske županije, višegodišnjeg projekta edukacije maturanata „Quadrille european dance festival“ u Osječko-baranjskoj županiji te organizatorica i suorganizatorica plesnih natjecanja u latinsko-američkim i standardnim plesovima.

 

Što najviše volite u svojem poslu? 

Nema posebnog segmenta koji volim najviše. Moj posao je ples, vođenje plesnih grupa, organizacija plesnih evenata. Volim sve što je vezano uz ples, bez obzira koji segment posla radila, ako je ples u pitanju uživam u tome!

Recite nam više o važnosti kostima i scenske šminke u plesnim koreografijama. Kako izgledaju vizualne pripreme za nastupe?

Nastupi su jedna posebna kategorija u mom poslu, najveći su razlog mojeg bavljenja plesom. Latino haljine, cipele na petu, posebna šminka i frizura su ono što me privuklo kao djevojčicu i u čemu sam uživala – provodeći sate i isprobavajući različite frizure i šminke vezane uz nastupe.

U segmentu natjecateljskog plesa kostimi i šminka dolaze sporedno. Prvo je potrebno dovesti tehniku na određenu razinu a tek tada se usmjeriti na vizualne detalje vezane uz kostime. Kod samih nastupa koji nisu vezani uz natjecanja šminka, kostimi i koreografija preuzimaju najvažniju ulogu. Pomoću atraktivnih elemenata, kvalitetne plesne šminke i frizure postižu se „ekstra efekti“ koji poboljšavaju kompletni dojam plesača. Dakle, kostimi i šminka su tek polovica uspjeha no pomoću atraktivnog izgleda moguće je privući gledatelje koji će tek posredno primjetiti tehničku kvalitetu izvedbe.

Nakon šestogodišnjeg postojanja u Varaždinu proširili ste se i na Čakovec. Zbog čega ste došli na tu ideju?

Zbog velikog interesa ljudi s područja grada Čakovca i Međimurske županije odlučili smo pokrenuti grupu i na tom području. U svakoj našoj grupi postoje barem dvije osobe s područja Međimurske županije a kako svakodnevno dobivamo upite vezane uz ples u Čakovcu, odlučili smo približiti se Čakovčancima/kama i krenuti s plesnom grupom. Prva grupa počinje sada u listopadu no moguće je otvaranje više grupa zbog velikog interesa.

Koje je tajna uspjeha? Osim što ste voditeljica kluba, čime se još bavite i kako to sve uspijevate?

Za uspjeh je potreban trud, rad i upornost. Naravno, kao i u ostalim područjima života, sreća nam je uvijek potrebna ali uz veliku upornost, predan rad i jasan cilj mora doći i malo sreće. Talent je nešto što pomaže u početku da se istaknemo od ostalih ali kroz sam period razvoja i napretka rad ima ključnu ulogu. Smatram da je uspjeh neizbježan ako imamo jasnu predodžbu o postignuću kao i  jasnu viziju svoje budućnosti te planove ostvarenja naših ciljeva. U početku je život nepredvidljiv i konstantno nailazimo na razne prepreke ali vlastitom upornošću i ustrajnošću cilj će se ostvariti – prije ili kasnije.

Ples je moj život i posao. Završila sam preddiplomski studij logopedije i kada sam uvidjela da se želim baviti plesom kao glavnim zanimanjem, upisala sam Menadžment turizma i sporta na Veleučilištu u Čakovcu. Kako bih dobila osnovna znanja vezana uz vođenje vlastitog posla i organizaciju raznih evenata, upisala sam Sportsko učilište – smjer plesni učitelj te dobila diplomu vezanu uz obavljanje poslova sportskog i rekreativnog plesa. Sve se stigne i sve je moguće uz dobru organizaciju. Također, smatram da je ključni faktor motiviranost i želja za uspjehom, ako nešto jako želiš nađeš vremena za to!

Jesu li žene ravnopravne u plesu?

Gledajući segment natjecateljskih plesova žene nisu ravnopravne. Plesač je taj koji je nositelj plesne kategorije a prilikom promjene plesača plesačica gubi i kategoriju i bodove te preuzima kategoriju novog plesača. Općenito u plesnom paru plesač je taj koji vodi a plesačica prati. No, tu činjenicu ne smatram neravnopravnom jer praćenje je jednako teško kao i vođenje i treba podosta vremena da se savladaju koraci. Što se tiče novčanih stimulacija, tu nema razlike. Žene nisu potplaćene te se jednako cijene i muški i ženski plesni treneri.