Nadaleko poznato brdo filmova u Motovunu ove je godine ugostilo filmoljupce od 26. do 30. srpnja. U moru dobrih projekcija  ističe se Kellly Reichardt sa svojim nezavisnim filmskim ostvarenjem koji je po mišljenju kritičara i gledatelja najbolji film prikazan na ovogodišnjem festivalu. Redateljica, rođena u obitelji policajaca odmalena se zanimala za fotografiju, a svi njeni filmovi naišli su na dobre kritike.

U nemilosrdnim prostranstvima Montane odvija se priča podijeljena na tri dijela u kojima glavnu ulogu igraju naizgled sasvim obične žene čiji se životi isprepliću.

certain-women-8

U prvom dijelu gledamo nekoliko dana u životu odvjetnice iz maloga grada Laure Wells (Laura Dern) koja muku muči sa klijentom ozlijeđenim na radu koji se trudi dobiti odštetu. Stvar se zahuktava kada mali čovjek krene u borbu protiv sistema na pogrešan način, a Laura rješava svoje unutarnje moralne borbe.

Druga priča prati obiteljsku dramu majke Gine Lewis (Michelle Williams) koja ni u čemu ne nalazi potporu svoga supruga i kćeri. Redateljica nas uvodi u njen svijet u trenucima kada pokušava izgraditi obiteljsku kuću. Simbolična radnja u kojoj izvrsna Williams igra ženu izmučenu obiteljskom situacijom otuđenu od najbližih koja se unatoč tome trudi izgraditi bolji svijet iz temelja.

CertainWomen-640

Posljednji i najemocionalniji dio filma vodi nas na farmu konja gdje u samotnoj hladnoći radi mlada neimenovana Indijanka (Lilly Gladstone). Njezin se život naglo preokrene kada slučajno uđe na tečaj školskog prava u mjesnoj školi koji vodi pravnica Beth Travis (Kristen Stewart). Nestabilna djevojka se opsesivno veže za Beth koja ne planira ostati na tom radnom mjestu.

certain-women-12

Neke žene film je koji u melankoličnom ozračju, potpomognutim pustim krajolikom, oslikava unutarnje drame žena koje ni po čemu ne djeluju bitno drugačije od ostalih. Prava je ljepota filma u izvanrednoj glumi i jednostavnoj radnji i dijalozima koji ne otkrivaju mnogo, a iza kojih se kriju emocije i unutarnja drama četiriju žena. Pod Reichardtičinom redateljskom palilcom nastalo je maestralno ostvarenje koje nam daje uvid u borbu snažnih žena sa ruralnom okolicom i njihovim unutarnjim demonima.